פתרון לתקלות דיו למדפסת CANON
לא פעם כאשר אנו נתקלים בתקלת דיו למדפסת קנון שלנו עוברת בראשנו המחשבה לרכוש מדפסת חדשה זולה ונטולת בעיות . האם הדבר נכון ? לא תמיד. המדפסת החדשה תהיה קרוב לוודאי חסכונית פחות ותביא איתה תקלות חדשות ומורכבות יותר. מומלץ מאוד לתת מספר דקות את הדעת למדפסת הוותיקה שלנו , לנסות לפתור את התקלה ולאחר מכן להחליט החלטה מושכלת. במאמר זה ננסה להעניק לך הלקוח את הכלים הבסיסיים לאבחן ולפתור תקלות במדפסת שלך.
ראש דיו מדפסת או מחשב?
שלב ראשון בפתרון הבעיה אנו צריכים לאתר את מקורה, ראש דיו או מדפסת או מחשב. אנו נבודד את המדפסת מהמחשב ע”י הוצאת דף בדיקה או צילום (במדפסות החדשות יותר). במידה ודף הבדיקה תקין התקלה במחשב במידה ודף הבדיקה (או הצילום) אינו תקין (או לא מתבצע) התקלה כמובן במדפסת.
במידה ותקלה במחשב – רוב התקלות במחשב נובעות כתוצאה מהתקנה חסרה או פגומה של ה-DRIVER . הדריבר הינו התוכנה שקיבלנו עם המדפסת שמתפקידה לקשר בין המחשב למדפסת. ניתן להיכנס להגדרות המדפסת ע”י לחיצה על לוח בקרה – מדפסות ופקסים – דגם המדפסת.
נבדוק את המדפסת מוגדרת כברירת מחדש (סימון וי ) ניכנס למאפיינים ונוודא שההגדרות הגיוניות. במידה ולא צלחה דרכנו (ואנו בטוחים שהתקלה ב – DRIVER ) נסיר את ההתקנה דרך התחל – לוח בקרה – הסרת תוכניות ונתקין אותה מחדש לא לפני שווידאנו שתוכנת ההתקנה שקיבלנו עם המדפסת בידינו או לחלופין הורדנו תוכנת התקנה למדפסת מאתר החברה.
לפני ביצוע פעולה זאת מומלץ לנתק את הכבל ה – USB המקשר בין המדפסת למחשב ולהתקין אותו בכניסת USB אחרת במקרים רבים שקע ה-USB לא מותקן כהלכה והחלפת השקע פותרת את הבעיה.בהנחה שהמדפסת שמישה , לאחר ביצוע פעולות אלה המדפסת “חייבת” להדפיס . במידה והמדפסת לא שמישה נעבור לפסקה הבאה.
תקלות אופייניות למדפסת קנון
הוצאת דף בדיקה – במדפסת קנון נועדה לבדוק את תקינות המדפסת. במדפסות משולבות כאמור צילום מסמך צבעוני יבדוק את כל שמישות המדפסת כולל הסורק.
כמו כן ניתן במדפסות “חכמות” להוציא דף ע”י לחיצה על MENU או SETUP ולאחר מכן בתוך תפריט MAINTENANCE נלחץ על TEST PAGE או PRINT REPORT . אם חיווי הדיו מהבהב יכול להיות המדפסת לא מדפיסה בגלל חיווי תקלה אזי יש ללחוץ כ- 10 שניות על כפתור STOP כדי לבצע RESET למדפסת הפעולה נותנת פתרון במקרים רבים.
אין ניסיון הדפסה – כשהדף אינו נמשך ואין רעש של ניסיון הדפסה התקלה כנראה במחשב, יש לבצע דף בדיקה\צילום כדי לאמת זאת.
לפני ש”ננבור” במחשב נוודא שהמחסניות תקינות. ברגע שיש תקלה באחת המחסניות אנו נקבל חיווי ע”י נורית אדומה או הודעה על המסך הכוללת את המילים :PRINT CARTRIDGE דיו למדפסת , ע”י הוצאת המחסנית הפגומה וביצוע דף בדיקה\ צילום נוכל לדעת איזו מחסנית פגומה ולהחליפה או לחלופין לקבל פתרון אצל מוכר הדיו.
דף מנסה להמשך – בשעת מתן פקודת הדפסה\צילום הדף מנסה להימשך ע”י המדפסת ויש רעש של ניסיון משיכה. אנו נסתכל לתוך המדפסת (עדיף באמצעות פנס) לנקודה בו הגומייה מושכת את הנייר.אם הגומייה מתחלקת ננקה אותה באמצעות מגבון(עדיף חומר אלכוהולי)אפשר אפילו לחספס אותה באמצעות ניר לטש והיא תמשוך מעתה את הניר. במידה ולא יש צורך להחליפה בעלות לא גבוהה במעבדה.במידה והגומייה לא מסתובבת כלל סביר להניח שהבעיה במערכת ההזנה של הניר במדפסת ויש לתקנה במעבדה בלבד (עלות בינונית) .
נייר נתקע במדפסת – בשום מקרה אין למשוך את הנייר מהחלק הקדמי של המדפסת אשר מפעיל לחץ על מערכת הזנת הנייר ועלול לפגוע בה . יש לפתוח דלת אחורית הנמצאת בחלק האחורי של המדפסת ולמשוך הנייר משם בעדינות תוך השתדלות לא להשאיר חלקי נייר בתוך המדפסת שייגרמו לתפיסת נייר שוב ושוב .
הדפסה חלקית\לא איכותית– נחלק לשני מקרים
ראש הדפסה מובנה – במידה ואנו יודעים שלא נגמר הדיו ניתן לטבול את ראש ההדפסה במחסנית המים הרותחים (גובה עד 3 מ”מ ) למשך כחצי דקה לנגב ולהחזיר למדפסת . במידה והבעיה לא נפתרה יש להחליף את המחסנית.
ראש ההדפסה פנימי במדפסת – במידה ואנו יודעים שלא נגמר הדיו יש לבצע ניקוי לראש ההדפסה הפנימי. בד”כ ניתן לבצע ע”י כניסה לתפריט המדפסת MENU או SETUP ומשם לֹ HEAD CLEANING או CLEAN CARTRIDGE יש לבצע את הניקוי פעם פעמיים אם הבעיה לא נפתרה יש לפנות למעבדה\מוכר הדיו שלך.
אנו מקווים שהיינו לעזר במאמר זה, ניתן לפנות אלינו ללא התחיבות לייעוץ נוסף.